niedziela, 15 lutego 2015

Szybkie ciasto kakaowe bez jajek

Nie jestem zbytnią miłośniczką ciast, ale od czasu do czasu przy okazji niedzieli zdarza mi się coś upiec do kawy. Dzisiejsze ciasto piekłam z myślą o końcu karnawału, co dla mnie oznacza pożegnanie z cukrem na kilka tygodni. W cieście nie ma jajek (można zatem zaserwować dla znajomych wegan), a puszystość osiągnęłam dzięki reakcji chemicznej ;) proszku do pieczenia z octem. Brzmi może strasznie, ale wierzcie mi, że smakuje niesamowicie. Świeże jest niezwykle chrupiące, szczególnie na brzegach. Podane proporcje są na małą foremkę (27cm x 18cm x 3 cm), bo to jedno z tych ciast, które są dobre zaraz po upieczeniu i ostudzeniu.




Składniki:


1,5 szklanki mąki pszennej
3 łyżki kakao
łyżka dobrze zmielonej kawy
łyżeczka proszku do pieczenia (może być soda, jeśli komuś nie przeszkadza jej gorzkawo-pieprzny posmak)
pół łyżeczki soli
pół szklanki cukru
szklanka wody
1/3 szklanki oleju bez wyraźnego smaku i zapachu (u mnie rzepakowy)
łyżka octu
esencja waniliowa
garść suszonej żurawiny
garść suszonych jagód goji


Żurawinę i jagody goji zalać wrzątkiem i odsączyć po kilku minutach.
Wymieszać suche składniki, a potem dodać mokre. Szybko wyrobić ciasto mikserem (nie za długo, by ciasto nie opadło po upieczeniu). Dodać owoce i wymieszać.
Przelać ciasto do małej foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 40 min. w temp. 175 stopni C.


Najlepsze zaraz po ostudzeniu :)

Szybkie ciasto kakaowe bez jajek
------------
Podobne:

Wegańskie ciasto kakaowe ze śliwkami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.