piątek, 18 grudnia 2015

Szybka surówka z jabłka i fenkułu

W warzywniku przeznaczonym na warzywa wieloletnie rosną posiane w sierpniu fenkuły. Dopóki nie zmrozi ich siarczysty mróz, będzie można ścinać małe bulwki i dodawać je do surówek. Oczywiście, jeśli ktoś lubi anyżowy posmak tego warzywa ;) Ja uwielbiam, choć w dzieciństwie nie znosiłam smaku anyżu i cukierków lukrecjowych. Na samą myśl o nich cierpła mi skóra. Po latach preferencje smakowe zdecydowanie się zmieniają, głównie za sprawą znajomych, u których zjadamy coś nowego albo znanego od lat, ale w nowej odsłonie i nagle się okazuje, że nam smakuje :) Ja tak miałam z fenkułami, które poznałam dzięki koleżance o tureckich korzeniach. Do obiadu podała fenkuł z marchewką. Mija ... (sporo) lat i muszę przyznać, że uwielbiam smak anyżu gwiazdkowego, fenkułów, a słodycze lukrecjowe znajomi przywożą mi w prezencie z różnych stron świata :) Bo to zawsze jest dla mnie trafiony prezent :)




Składniki:



2 jabłka
fenkuł lub kilka małych bulwek
łyżka uprażonych ziaren słonecznika
2 łyżki oliwy
łyżka octu jabłkowego

  1. Jabłka obrać ze skóry i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
  2. Fenkuł dobrze wypłukać i pokroić w cienkie talarki razem z młodziutką natką.
  3. Posypać uprażonym słonecznikiem.
  4. Polać oliwą i octem. Wymieszać i podawać :)

------
Podobne:

Surówka z fenkułu i radicchio
Rukola z mango do obiadu
Surówka z czerwonej kapusty


 A niżej moje fenkuły wysiane w sierpniu. Obecnie nie wyobrażam sobie bez nich warzywnika.






Jesień pełna warzywDiscomfort foodDiscomfort food


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.