niedziela, 4 września 2016

Fasolka w pomidorach na zimę

Przepis jest inspirowany przepisem z bloga prowadzonego przez Hajduczka. Tak bardzo spodobał mi się przepis tej blogerki, że postanowiłam zrobić u siebie, zwłaszcza że pomidorów ci u mnie dostatek :) Przepis trochę zmieniłam, dopasowując go do swoich kubków smakowych.




Składniki:


ok. 700 g fasolki szparagowej
2,5 kg pomidorów najlepiej mięsistych (u mnie mieszanka czerwonych, pomarańczowych, żółtych, zielonych i czarnych)
200  g pomidorków koktajlowych (ewentualnie; ja je dodałam dla podkręcenia smaku)
płaska łyżka cukru
łyżeczka soli

do każdego słoika po 2 spore ząbki czosnku

  1. Umyte pomidorki koktajlowe wrzucić (w całości) do szerokiego garnka o grubym dnie.
  2. Większe pomidory obrać ze skórki. Uprawiam odmiany, przy których nie trzeba zalewać pomidorów wrzątkiem, żeby zdjąć z nich skórkę. Jeśli nie macie pewności, że skórka z Waszych pomidorów da się łatwo usunąć, delikatnie natnijcie skórki pomidorów na krzyż, a potem zalejcie wrzątkiem.
  3. Pomidory pokroić na mniejsze kawałki, usuwając tzw. piętki. Dodać do garnka, w którym są pomidorki koktajlowe.
  4. Pomidory rozgotować (najpierw zagotować pod przykryciem, potem zdjąć pokrywkę i gotować na palniku o mniejszej mocy). Gotowałam przez 2 dni po 20 minut, bo użyłam pomidorów dość soczystych.
  5. Fasolkę pokrojoną na mniejsze kawałki zblanszować (wrzucić na osolony wrzątek i pogotować ok. dwóch minut od momentu ponownego zawrzenia wody) w osolonej wodzie.
  6. Gdy pomidory ciut ostygną, przetrzeć je przez niezbyt gęste sito lub durszlak. Skórki usunąć.
  7. Pomidorową pulpę przelać do garnka o grubym dnie. Zagotować i doprawić cukrem i solą. Można ewentualnie jeszcze pogotować, by odparować nadmiar płynu.
  8. Do słoików włożyć po 2 nacięte wzdłuż ząbki czosnku, potem włożyć do nich nieco przestygniętą fasolkę i zalać ciepłą (nie gorącą) pulpą pomidorową do szyjek słoików. Szczelnie zakręcić.
  9. Dno szerokiego garnka (w którym zmieszczą się słoiki) wyłożyć ściereczką kuchenną, ustawić na niej słoiki i wlać do garnka ciepłej wody tak, by woda sięgała ok. centymetra poniżej szyjek słoików.
  10. Pasteryzować (gotować na palniku o małej mocy od momentu zagotowania) 20 minut.
  11. Słoiki wyjąć z garnka zaraz po wyłączeniu palnika i odstawić do powolnego stygnięcia.
  12. Przechowywać w piwnicy lub w dolnej szafce kuchennej.


-----
Podobne:

Przecier pomidorowy do słoików
Fasolka do obiadu
Sos pomidorowo-paprykowy na zimę


Warzywa psiankowate 2016Pora na pomidora!Warzywa psiankowate 2016





Róbmy przetwory 2016Róbmy przetwory! 2016



8 komentarzy:

  1. W tym roku już nie zdążę, ale w następnym na pewno sobie taką fasolkę zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Przepis jest dość uniwersalny - zimą można dodać inne składniki, doprawić po swojemu i mieć szybki obiad.

      Usuń
  2. Wiele lat temu moja mam produkowała taką fasolkę, jednak z niewiadomych przyczyn w którymś roku zaczęła się hurtowo psuć i zaprzestałyśmy produkcji...
    Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moja się nie zepsuje ;) Zapowiada się bardzo smacznie i bardzo się przyda zimą.

      Usuń
  3. Pychotka :) Dziękuję za kolejny wspaniały przepis w akcji :)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.