piątek, 10 lutego 2017

Klasyczne guacamole

Na początku tygodnia kupiłam awokado i zupełnie o nim zapomniałam. Leżało kilka dni i zdążyło dojrzeć, więc pomyślałam o klasyce kuchni meksykańskiej - cudnie zielonym dipie o nazwie guacamole. U mnie dzisiaj wersja podstawowa, a można dodawać do niego przeróżne składniki. Warunkiem dobrego guacamole jest naprawdę dojrzałe awokado. Dlatego warto kupić ten owoc wcześniej i zrobić dip po kilku dniach. Świetnie sprawdza się jako zamiennik majonezu. Nie potrzeba do niego żadnego tłuszczu, bo awokado samo w sobie zawiera kwasy tłuszczowe.




Składniki:


bardzo dojrzałe awokado
limonka
pół pęczka świeżej kolendry (jeśli nie lubicie, można wziąć kilka liści bazylii)
sól, z której ja zrezygnowałam

  1. Awokado przepołowić wzdłuż, pozbyć się pestki, a miąższ wyjąć łyżeczką do pojemnika.
  2. Skropić miąższ limonką. Zapewni onanie tylko smak, ale i utrzymanie zielonego koloru.
  3. Rozgnieść owoc widelcem, a jeśli będziecie dodawać liście kolendry, zmiksować z ziołami np. ręcznym blenderem.
  4. Ewentualnie doprawić do smaku solą.
  5. Przełożyć do naczynka i podawać np. z plackami tortilla.



Smaczne a nie tuczy



2 komentarze:

  1. Jest tak gładkie i lśniące, że nie mogę w to uwierzyć jak patrzę na zdjęcie. Wygląda cudownie!
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie efekt naprawdę dojrzałego awokado :)

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.